Let op Cookies worden op deze website gebruikt voor de beste gebruikerservaring. Indien u verder gaat, gaat u akkoord met het ontvangen van cookies van deze website. Verder

Brillen merken

Omdat niet alleen het oog wat wil!

 

Öga

Kwaliteit en design uit Frankrijk, geïnspireerd op de Scandinavische architectuur. Öga richt zich op moderne heren die sobere maar stijlvolle brillen willen dragen om hun identiteit kracht bij te zetten.

Jonas Blanking, de ontwerper voor het merk, is zelf Scandinavisch. Hij heeft een passie voor architecturen het is dus geen verrassing dat deze monturen heel geometrisch zijn. De monturen vallen op omdat er gebruik wordt gemaakt van metaal, hout en acetaat. Dit zorgt voor een trendy resultaat.

Öga maakt gebruik van een gepatenteerd scharnier waar geen speling in komt te zitten. Ook niet na veelvuldig open en dicht klappen. Hierdoor zit de bril altijd perfect op uw neus.

Carven:

L'histoire de la maison Carven

Carmen de Tomasso - geboren in 1909 - was een dame met een lengte van slechts 1 meter 55. Op jonge leeftijd vertelde haar moeder dat ze met haar lengte nooit fashion en elegantie uit zou kunnen stralen. Dat heeft er toe geleid dat Madame de Tomasso (Madame Carven) zelf kleding is gaan ontwerpen. Haar tante – Josy Boyriven - zag potentie in de ontwerpen en besloot om Carmen te helpen bij het starten van een winkel met haar haute couture lijn voor kleine dames. In 1945 werd deze winkel geopend in Parijs op de Champs d'Elysées, onder de naam Carven.

[De naam Carven is opgebouwd uit de namen van Carmen en haar tante: Car(men)-(Boyri)Ven]

Niet alleen Parisiennes en stewardessen leerden het Modehuis Carven te waarderen, maar ook Japanse, Koreaanse en Chinese dames. Door de jaren heen werd het Modehuis Carven gevraagd om kleding te ontwerpen voor personeel van high-end luchtvaartmaatschappijen wereldwijd.

Later heeft het Modehuis Carven een uitbreiding gedaan met een parfumlijn en modern-chique tassen. In 2008 is het bedrijf overgedragen aan Henri Sebaoun, die al jaar en dag verantwoordelijk was voor het merk. Mevrouw Carven is in juni 2015 overleden op 105-jarige leeftijd. Anno 2015 is het Modehuis Carven in de fashion-industrie een exclusief high-end fashion brand wat een enorme waardering heeft opgebouwd door trouw te blijven aan het DNA van het merk.

Carven Eyewear

Alles binnen het Modehuis Carven is gebaseerd op drie lijnen. 'Ma Griffe' is de chique lijn, het DNA en de handtekening van Carven. De tweede lijn 'Malher' heeft een neo-vintage uitstraling. 'Carmen' is de derde lijn; jong, modern en fris. Een ready-to-wear collectie.

In zowel de kleding, parfum en tassen wordt consistent gebruik gemaakt van herkenbare elementen. Zo komt de hals van de parfumfles en de sluiting van de tas ook terug in de Carven Eyewear collectie.

 

Dutz

Dutz is een oerhollands merk dat in 2005 is opgericht. Laagdrempelig, toegankelijk, eigenwijs, kleurrijk en onderscheidend.

Dutz heeft 3 basis principes:

  1. Trendy en verrassende designs
  2. Buitengewoon goede kwaliteit
  3. Bijzonder scherpe prijzen

De monturen zijn gemaakt van roestvrijstaal en Mazzucchelli-acetaat uit Italië. Alle monturen zijn hypoallergeen en gecoat met de beste Zwitserse lak, namelijk dezelfde die gebruikt wordt als die voor de producten van Apple!

Ray-Ban

De Ray-Ban brillen werden geïntroduceerd in 1929, omdat de US Air Force een zonnebril wilde die bestand was tegen de extreme omstandigheden die piloten ervaren. Dit werd de bekende Aviator met de G15 lens. Nog steeds is dit de nummer één zonnebril.De naam Ray-Ban is afgeleid van de Engelse woorden voor "straal" (ray) en "uitbannen" (ban). Letterlijk dus; brillen om (licht)stralen mee uit te bannen.

In 1937 is er patent aangevraagd op het merk en sindsdien is Ray-Ban niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Ray-Ban heeft vele populaire modellen in de collectie, die zichzelf ieder jaar opnieuw uitvinden. Van het pilotenmodel tot de clubmaster; ze zijn allemaal even gewild.

Persol

Persol is ontstaan in 1917. Destijds kreeg Giuseppe Ratti, opticien en fotograaf in Turijn, de vraag van piloten en coureurs om brillen te ontwikkelen die hen perfect zicht en bescherming konden bieden en die hen daarnaast comfort boden. Deze (veiligheids)brillen werden 'protector' genoemd en boden deze veeleisende doelgroep de gevraagde bescherming tijdens elke (zonnige) situatie.

De naam Persol komt van het Italiaanse 'Per il sole', wat: "voor de zon" betekent.

De handgemaakte monturen met kristallen glazen zijn te herkennen aan de iconische pijl op het hoekstuk. Onder die pijl zit 's werelds eerste flexibele sternsystem voor optimaal draagcomfort.

Al jaren is Persol een vooraanstaand brillenmerk. Ze combineren kwaliteit met allure en een typisch Italiaanse stijl. De modellen zijn klassiek van vorm en worden gemaakt in pure tinten.

Modo:

Modo is in 1990 opgericht door Alessandro Lanaro in Soho, New York. Hij heeft verschillende brillenlijnen ontwikkeld waaronder de 'Paper Thin Titanium' lijn. Deze minimalistische, uit titanium en kunststof bestaande monturen wegen slechts 6,8 gram! Omdat ze zo licht zijn dragen deze brillen zeer comfortabel. Ze zijn verkrijgbaar in veel verschillende kleuren voor zowel dames als heren.

Modo is naast vernieuwend ook maatschappelijk betrokken. Zij hebben onder andere het project 'buy a frame, give a frame'. Dit houdt in dat er voor elk gekocht montuur één montuur gedoneerd wordt aan een organisatie voor oogzorg in Nepal. Door dit project zijn vele mensen geholpen en voorzien van de nodige oogzorg.

Dolce & Gabbana

Domenico Dolce en Stefano Gabbana hebben zich, nadat zij in 1985 hun eerste modelijnen lanceerden, vanaf 2006 gericht op de brillenmarkt.

De collectie is voor zowel dames als heren en bestaat uit twee segmenten. Het ene segment bestaat met name uit kunststofmonturen en is gericht op een jong volwassen publiek. Deze monturen kenmerken zich door hun sportieve, trendy uiterlijk. Ze zijn beschikbaar in vele kleuren. Het tweede segment bestaat uit luxere monturen met meer thema's. Ieder seizoen is er een nieuwe special. Deze special is niet alleen in de brillen, maar ook direct in de kledinglijnen van Dolce&Gabbana terug te zien.

WooDone

Klaus Travella en Thomas Oberegger werden geïnspireerd door hun leefomgeving: de bergen en de natuur van Zuid-Tirol. Ze zijn in 2011 begonnen met het maken van WooDone monturen. De prototypes hiervoor werden in 2009 al gemaakt.

De met de hand geproduceerde houten monturen dragen comfortabel, zijn licht qua gewicht, zijn hypoallergeen en verweren niet. Dit laatste komt door hun speciale coating.

Het bijzondere aan deze monturen is dat zij uit één stuk worden gemaakt. Hierdoor loopt de nerf van het voorstuk mooi door in de veren. Daar komt bij dat dit de eerste soort houten bril ter wereld is die ook kan worden afgesteld!

Het hout waar de brillen van WooDone van gemaakt zijn wordt gehaald uit een lokaal bos in Zuid-Tirol. Dit hout heeft een hoge kwaliteit. De natuur in Tirol lijdt er niet onder want er wordt telkens nieuw bos aangeplant. WooDone maakt gebruik van vier soorten hout: walnoot, acacia, donker essen en kastanje.

Silhouette

Silhouette maakt de lichtste monturen ter wereld. Ze worden gemaakt binnen het Oostenrijkse familiebedrijf in Linz. Dit gebeurt vrijwel volledig met de hand. De randloze, scharnierloze en schroefloze montuurtjes worden gemaakt van high tech beta titanium en SPX. Hierdoor zijn ze vederlicht en dragen ze zeer comfortabel.

Alle monturen zijn tijdloos en voor zowel dames als heren beschikbaar.

Etnia Barcelona

Het merk Etnia Barcelona is opgericht door David Pellicer. David was de kleinzoon van een man die jarenlang in een zonnebrillenfabriek in Barcelona werkte en vervolgens zijn eigen bedrijf startte in de jaren '50. Zijn dochters, dus ook de moeder van David, kwamen in dit bedrijf te werken en David bracht daardoor het grootste deel van zijn jeugd door tussen de zonnebrillen.

Uiteindelijk besloot David eind jaren '90 dat het ook anders kon. Hij begon zonnebrillen te ontwerpen die niet de standaard bruine of zwarte kleur hadden. Hij experimenteerde met rode en gele brillen en combinaties van verschillende kleuren.

Zijn opa stond volledig achter hem en in 2001 was Etnia Barcelona een feit. Het merk produceert niet alleen zonnebrillen maar ook correctie monturen voor zowel dames als heren.

David heeft zich laten inspireren door het kleurrijke Catalaanse leven. De monturen hebben een 'vintage' inslag en hebben een hoog draagcomfort. Er wordt gebruikt gemaakt van acetaat en aluminium in meer dan 400 kleuren.

Etnia Barcelona zet zich in voor duurzame, milieuvriendelijke producten. Hun acetaat monturen zijn gemaakt van katoen en houtpulp dat 100% recyclebaar en biologisch afbreekbaar is.

Johann von Goisern:

Welkom in de wereld van Johann von Goisern. Deze onderscheidende en kleurrijke monturen worden met met de hand gemaakt door een zeer gepassioneerde optiekfamilie in Oostenrijk. Deze familie heeft jarenlange ervaring met en passie voor het maken van monturen. De huidige generatie is inmiddels al de derde generatie die actief is in het bedrijf. Het voorstuk wordt gemaakt van zeer unieke 8 mm acetaatplaten. Deze worden door designer Hans Peter zelf ontworpen. Vervolgens worden ze in hun eigen fabriek gelamineerd. De designer haalt zijn inspiratie voor de kleurkeuze uit de prachtige bergachtige omgeving rond de fabriek in Bad Goisern. Het lamineren van zoveel verschillende lagen (tot wel 20 per montuur) van soms maar een 0,5 mm dik, is een zeer ingewikkeld, tijdrovend en specialistisch proces. Het gevolg van het zelf lamineren is dat er prachtige exclusieve kleurencombinaties worden gecreëerd. Hierdoor ontstaat er een schouwspel van kleuren en tinten op het montuur. De monturen worden uitvoerig met de hand gepolijst, waardoor het acetaat een prachtige glans krijgt en het tot leven komt. Verder zijn de kwaliteit, de pasvorm en de afwerking van de monturen onderscheidend voor dit merk; puur vakmanschap!

Johann von Goisern wordt gedragen door mensen die staan voor zichzelf en niet meelopen met de massa. Ze dragen met gepaste trots een handgemaakt montuur wat met liefde voor hen is gecreëerd in Oostenrijk. Heeft u het ook in zich om de slogan van het merk Johann von Goisern: 'Dare to be Different' waar te maken?"

Volte Face

Volte Face is opgericht door Fabienne-Coudray Meisel. Met haar achtergrond als opticien was zij op zoek naar mooie monturen voor dames. Haar zoektocht resulteerde in een eigen brillenmerk: Volte Face!

De monturen worden handgemaakt in de Franse Jura en zijn geïnspireerd op New York.
De brillen van Volte Face hebben een eenvoudige maar unieke stijl, wat ze tijdloos doch stijlvol maakt. De kleine details maken van de eenvoudige bril een waardevol en kleurrijk accessoire.

Volte Face maakt gebruik van eigen acetaat, prachtige materiaalcombinaties en bijzondere kleuren. Bovendien zijn de pasvormen en modellen erg vrouwelijk waardoor Volte Face zich onderscheidt en onvergelijkbaar is met elk ander merk.

 

KEES

Omdat Kees Beeks inmiddels algemeen goed is in Dommelen en wijde omgeving vonden wij het tijd worden voor een eigen brillenlijn.

Vanaf het voorjaar van 2016 zijn er dan ook KEES brillen bij ons te verkrijgen.

De monturen zijn onderscheidend, eigentijds en geschikt voor een breed publiek. Op dit moment bestaat de collectie uit acetaat monturen maar deze zal in de toekomst worden uitgebreid met andere materialen.

Wanneer u op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws omtrent de KEES-collectie, wordt dan lid van onze facebookpagina. Zo weet u altijd als eerste wanneer er nieuwe brillen binnen zijn.

 

Oakley

Sportieve brillen van top kwaliteit

Oakley correctiemonturen zijn gemaakt met dezelfde hoge kwaliteit als hun zonnebrillen. Zo ziet u ook bij de correctiemonturen een grote verscheidenheid in kleur en model.

De brillen zijn gemaakt van duurzame materialen en met fashion en sport als inspiratie. Alle Oakley brilmonturen kunnen worden gedragen zowel tijdens het sporten als tijdens het gewone dagelijks leven.

Oakley staat voor innovatie, design en goede kwaliteit. De monturen hebben een eigen stijl en een bijzondere afwerking. Met een Oakley kunt u voor de dag komen.